torsdag den 26. juli 2012

Bettemis i solen

Bare lige for at snakke om noget andet end fjerkræ, så er her nogle billeder af vores nye kat Bettemis. Bettemis har boet ved os i nogle måneder nu, og er faldet særdeles godt til. Hun boede i Hasselager sammen med min dejlige bror og svigerinde, som nok i virkeligheden aldrig skulle ha haft kat da min bror lider af svær katte allergi og astma. Men de havde to skønne, vidunderlige skattemisser, som var min svigerindes elskede "børn" indtil lille Aske meldte sin ankomst. Og da vores Alice i den grad har savnet selskab øjnede jeg hurtigt chancen for at Bettemis kunne bo hos os. Katja er flyttet ind hos mine forældre og efter lidt skænderier med deres gamle kat Frida er hun også faldet godt til. Jeg havde i lang tid kigget annoncer på killinger, men ikke lige fundet den, det var nemlig vigtigt for mig at vores kat nummer to skulle ha lyst til at være katte social med Alice og det er Bettemis i den grad. Selvfølgelig har der været lidt skænderier mellem de to i starten, Alice har trods alt boet her alene i 2,5 år og så kom Bettemis lige pludseligt. Men de har faktisk været sammen næsten fra starten. Nå, til billederne jeg lovede? (Mere om kattene senere) Ja hun nyder livet på landet og har indtil videre opført sig eksemplarisk med hensyn til kyllinger og ællinger. Og så er hun noget så sød og kælen, med de smukkeste øjne. Tror lidt det var skæbnen at hun skulle bo her. Hun har både lært at hoppe op på køkkenbordet og ud af vinduet og turde gå helt ind i skuret, hvor hønsene bor. Og en dag var hun kravlet helt op i vores kastanjetræ.

Ingen kommentarer: