tirsdag den 17. februar 2009

Chiltern seeds!

Overfor de faste læsere af min blog(du ved hvem du er) vil jeg gerne undskylde jeg ikke har været ved tasterne. Jeg har været en lille uge i Taastrup, langt væk fra hund og hus men med den dejligste kæreste i verden. Og da jeg kom hjem var jeg helt klar på at nu skulle der sås. Frøene fra Chiltern seeds er også kommet og blev hentet på posthuset i går. Men jeg har ikke sået et eneste frø endnu af den simple grund at jeg ikke kan finde noget så og priklejord i forretningerne! Æv altså, mega krise for humøret. Er jeg virkelig den eneste der har fundet på at så frø vinterferien?

Så og priklejord ER det bedste at så i, er der gødning i jorden, som i normal pottemuld, svides frøene og de små planter dør. Visse frø klarer det eftersigende udemærket, f.eks. løg og porrer. Men mine små chilier og peber, nej det tør jeg ikke risikere. Jeg må prøve at iværksætte en ekspedition til Bauhaus eller AZ i Hjørring.

Og den ene af de små orkideer jeg plantede om i forrige uge ser skrækkelig ud. Jeg ved ikke om det var omplantningen, eller placeringen i vindueskarmen der gjorde det, den ser, ja, grillet ud. Stakkels ven. Jeg tror ikke den klarer det, så er det lidt træls at have en der bliver alene tilbage. Ud ryger den nu ikke, og heller ikke den lille grilkylling. Nu prøver jeg lige at holde dem mørkt og lidt fugtigt.

Jeg har "lånt" en af min mors orkideer, en rigtig flot bastard orkide, som jeg kalder dem der hører til gruppen cambria. Den skal jeg have plantet om og muligvis delt, hvis jeg finder ud af hvordan man gør.

Yoda var ude og lege i sneen i dag, han var SÅ yndig, det store skrummel med sne på næsen. Jeg vil investere i et kamera når jeg får råd. Jeg føler mig meget handicappet uden et må jeg indrømme.

Ingen kommentarer: