fredag den 20. februar 2009

Have shopping





I dag tog jeg et ordentligt nap!
10 kg pindstrup så og priklemuld blev indkøbt i A-Z. Samtidigt købte mig og mine forældre 5 kg sættekartofler af sorten Hamlet. Den har jeg rigtig god erfaring med da den er TIDLIG. Knap var jeg kommet ind af døren før jeg fandt en kasse frem, og så blev de lagt ud i så tyndt et lag som muligt og placeret det mest logiske sted, på første sal, under loftvinduet. Det er måske mest mig der synes det er logisk, men det er det køligste sted i huset, som samtidigt er lyst. Billedet er taget med min Sony Ericsson C702 kamera telefon, det er da faktisk rimeligt godt hva? Og så er der jo næsten altid strøm på min mobil, i modsætning til mit kamera som er model stenalder og iøvrigt ligger hjemme på mit gamle værelse hos mine forældre.



Jeg modtager iøvrigt gerne bud på hvor mange gange jeg kommer til at falde over kassen de står i, inden kartoflerne kan komme i jorden i midten af April... Anyone?

Tre hyacinther for en rund 10krone(eller som i dette tilfælde en lommefuld lige så runde småpenge) er ikke til at stå for. Og når det iøvrigt var de røde Jan Bos eller Woodstock hvis ikke jeg tager meget fejl, som jeg også har sat nogen af ude i have i efteråret, ja så kunne jeg ikke modstå. Og når man planter hyacinther i februar tiltrækker det mariehøns, se bare de to kæmper på vej op i skålen







Derudover så købte jeg en pose sorte, indtørrede gnallinger, som ifølge beskrivelsen skulle kunne blive til smukke franske anemoner... Et godt råd er at lade dem stå i vand i 24 timer inden man lægger dem i muldjord. Nu må vi se. Posen kostede kun 10 kroner, meeen seriøst, de ligner noget der er kommet ud af den mindre pæne ende på en ged.

Ingen kommentarer: