mandag den 9. februar 2009

Så kom de!

Jaeh!!! Endelig var bid i postkassen. Frøene fra Bjarnes frø og planter. Pakket så fint ind i små plastik poser og med et fint billede af sorten. I weekenden holder jeg put-i-hul fest i Thorshøj for mig og de første af de små frø. Det er ikke for tidligt at så chilierne og peberfrugterne for de skal vokse lææænge for at blive til noget.'
Og lige efter blir det tomaterne og auberginen, når den en dag dukker op fra Chiltern Seeds.

Nu må vi se om jeg kan nænne ikke at så dem allesammen, jeg har altid så ondt af dem som ikke kommer i jorden. Men har jeg brug for 200 chili og tomat planter? Jeg tror det ikke og de KAN jo gemmes til næste sæson.

Den eneste jeg ikke har fået fat i er chilien Jamaican Bell. Det irriterer mig lidt, da den så rigtigt sjov ud og har hørt den smager godt. Jeg afholdt mig fra at prøve Peter Penis Pepper som ligner... Nå ja den ligner en diller. Den kan såmænd smage nok så godt, hvem har lyst til at putte sådan en i maden? Måske næste år. Det kunne være ret sjovt at forære sådan en til hver af mændene i familien.

Iøvrigt; hvorfor har jeg købt 3 slags bøf tomater? En "sort", en grøn og en rød og grøn? Og kun en slags "almindelig" tomat hvis man kan kalde den sortbrune black prince det. Derudover har jeg 3 slags cherry og en grøn pølsetomat.

Men det er jo ikke til at stå for de beskrivelser!
Jeg må snart låne et kamera, så jeg kan forevige de små mirakler.

1 kommentar:

Andrea Bak sagde ...

Ih, du skulle da have fået de diller-formede også! Du kan få damerne med pyntegrannen til at sælge dem for dig :D