lørdag den 21. februar 2009

Frøene er sået!

Og terningerne er kastet...

Følgende sorter blev sået, denne lørdag den 21. februar, mens sneen faldt og Yoda lå under bordet i kælderen og surmulede fordi det var keeedeligt.
(Iøvrigt har en af mine bedste veninder fødselsdag i dag, tillykke!.).

Chili: Capsicum annuum, Capsicum baccatum, Capsicum chinense

Aji Cristal Blanco
Aji Lemon
Anaheim
Black Hungarian
Aji Dulce.

Den sidste hedder Aji, men den ligner en Habanero på billedet og er af arten chinense, tror denne skulle have heddet Habanero Dulce. Som tidligere nævnt elsker jeg smagen af Habanero, men hader smerten ved at spise dem, så jeg krydser fingre for at det er den sort jeg tror det er.

Samtidigt såede jeg to salgs søde peber. Jeg havde nær sagt røde peber, men faktisk er den ene som navnet antyder LILLA! Hold kæft det blir kewl at servere. He he he.
Og derudover en lille bananpaprika som skulle være særdeles hårdfør. Jeg har sået rigeligt af disse og håber de spirer så jeg kan forsøge mig med dem udenfor.

Purple Beauty
Lipstick

Derudover har jeg sået to sorter basilikum:
Red Rubin
Lemon

Jeg går ud fra at jeg bare køber en potte almindelig basilikum og planter ud hvis det skulle blive nødvendigt.

.... Og nå ja, en potte artiskokker. Red globe. Jeg drømmer om flotte skokker og også lidt til at smage. Ved lige hvor de skal stå.

Ingen kommentarer: