tirsdag den 3. februar 2009

Forår på vej!

Næ dog, så er det begyndelsen af februar og begyndelsen af februar betyder at det er på tide at så chili!!! Så de første frø er bestilt i dag- uhm hvor jeg glæder mig.
Og den der venter på noget godt venter aldrig for længe! Heldigvis, for chili har laaang udviklingstid. Men en gang hen i efteråret kan man høste.

Jeg har holdt mig til, synes jeg selv;-), nogle få sorter.

Aji Cristal Blanco, fra Runäbergs. Frøene er er par år gamle, men mon ikke de spirer.
Aji Lemon, en stærk citron chili fra Bjarnes
Aji Dulce, en styrkeløs Habanero. Det lyder måske fjollet med en ikke stærk chili, men jeg elsker smagen af Habanero, men kan slet ikke have styrken. Så den her må jeg bare prøve. Fra Bjarne
Black Hungarian- nøj den er flot på billeder! Hvis den smager halvt så godt er den værd at prøve.
Og sidst men ikke mindst Anaheim! Også kaldet New Mexican chili. Håber den giver rigtigt godt, for så skal de foræres til min kærestes gode ven JD Haring i Århus. En fantastisk singer/songwriter, som også er fantastisk til at lave mad;-)
Ja jeg håber selvfølgelig på at blive inviteret på bean burrito med chilisauce, men sælg nu ikke dine chilier før frøet er sat... Eller hvad man nu siger?

Derudover skal jeg prøve to sweet peppers, altså almindelige peberfrugter. Den ene hedder purple beauty, og bliver først grøn og siden LILLA! - Fra Bjarne
Og en snackpeber der hedder lipstick. Den er fra Runäbergs og også et par år gammel. Nu må vi se, den skulle være rigtig god og hårdfør.

Det minder mig om at jeg skal have købt noget såmuld. Små frø bryder sig og om gødet jord, så det skal være uden ukrudt og uden gødning når man forspirer.

Glædeligt forår!

Ingen kommentarer: