søndag den 8. februar 2009

Kom nu frø!!

Sikke en fantastisk dejlig weekend! I sidste uge scorede min far 4 velvoksne buske, af den slags som desværre ikke kan andet end se godt ud. Men med 1000m2 have, så skal man også unde sig selv den slags. Nu skal de bare ha lov og stå og gøre præcis det de næste mange år. Jeg er bare spændt på at se hvilken farve rhodendendron.. bla...(hvem filan gav den det navn?) busken har når den blomstrer. Imens jeg var i Hjørring i går for at købe en hue gravede min kære far, og ligeså kære hund dem ned. Tusind tak, nu ligner det meget mere en rigtig have. De er virkeligt virkeligt flotte! Tænk at de skulle ha været på lossepladsen.
Yoda gør af dem. Han kan ikke forstå at de bare er kommet snigende. Måske er han ikke så kvik igen?

Mit store flotte kastanjetræ volder mig ENORMT mange bekymringer. Det er så fantastisk at ligge om morgenen og se lysets spil i grenene mens jeg ligger i mit soveværelse på første sal. Men jeg frygter når der kommer blade på. Så blir der ikke meget sjov ved den køkkenhave jeg planlægger. Træet vil tage alt lyset, og grøntsager skal have masser af lys. Så jeg mangler en fyr med en stor sav og selvmorderiske tendenser til at kravle op i træet og skære det ned. Jeg kunne sagtens selv kravle derop, men jeg er så klodset at jeg nok ville ende med at beskære mig selv.

Kom nu små frø! Jeg trænger til at åbne et brev fyldt med små fine pakker, og ligge dem op efter hvornår de skal i jorden. Jeg har kun de 15 pakker fra de sidste par, nogen er out of date og skal smides ud. Salat holder f.eks. kun en sæson. Men de lillerøde rosenkål skulle have masser af saft og kraft endnu. I går var jeg også i Bauhaus. Min kære familie har tillagt sig en speciel måde at sige "kom" på når jeg er i havecentre. Lidt det samme tonefald som jeg bruger når Yoda har sat sig for at snuse til hver busk og hækplante i Thorshøj. Det gør jeg da trods alt ikke! Men er det for meget for langt at man gerne lige vil tjekke priserne, udvalget, navnene på det man ikke kender og om der er kommet nogle nyheder hos Weilbulls?
"Kom"....

Jeg har plantet orkideer om, og forhåbentlig slået de uldlus der var begyndt at kolonisere et par af dem ihjel. Rødderne var temmeligt rådne, men bladende ser fine ud. Jeg håber de klarer den. Og så har jeg anskaffet mig noget gødning. Jeg er lidt træt af nogen af de orkideer jeg har, på grund af de farverne. Men i det mindste blomstrer de ikke for tiden he he. Jeg er ikke så god til at få dem til at blomstre, men jeg har en cambria hybrid som godt kunne finde på det tror jeg.

Kom nu frø! Tror jeg går ud og tjekker postkassen igen.

Ingen kommentarer: