onsdag den 18. februar 2009

Det kribler i fingrene!

I morgen bliver det højst sandsynligt at jeg endelig får fat i noget såjord. Mmmm. Og fredag har jeg masser af tid til at så de små venner.

Jeg har næsten sprængt mit meget spændte budget med at købe frø, og allerede, inden jeg har sået et eneste, kribler det efter at købe de sidste frø jeg har planlagt. Disse er fra Runåbergs i Sverige, som har et stort udvalg af gamle sorter, både ikke og økologiske. Og endnu en gang har jeg en rimelig lang liste. Hmmm.

Det der bekymrer mig er, at jeg endnu ikke har et eneste bed i egen have til grøntsager. Tilgengæld har jeg mine forældres have hvor jeg er velkommen til at plante det jeg ikke selv kan. På den anden side ved jeg at jeg vil få lavet noget have i år, og selvom det mest blir til kartofler og andet som for alvor kan vende jorden, må der vel for pokker kunne blive plads til lidt porrer, salat, kål og løg. Og ærter! Jeg har lovet Mette ærter! Og majs. Til mig selv, som kogte majskolber uhm. Det må være i år de lykkes for mig.
Problemet er at når jeg ser billeder af de lækre grøntsager kan jeg næsten smage dem. Og så er det svært ikke at putte dem i kurven.
Heldigvis har Runåberg ikke flotte billeder, men desværre mindst ligeså lækre beskrivelser.

Ingen kommentarer: